Krisse

hemmagjord lakritsglass recept!!!

Publicerad 2014-06-26 22:04:12 i Allmänt,

du behöver:
4 ägg
1 dl socker
4 dl grädde
2 msk sirap
2 msk vaniljsocker
Turkisk peppar godiset

Vispa ägg och socker poröst och vispa sedan grädden separat i en annan bunke den ska vispas hårt. sedan rör du försiktig ner grädden bland äggen och sockret. Sedan ska du även blanda i sirapen och vaniljsockret. Sedan är det smaksättningen som består utav krossade turkiska peppar godisarna. Rör även ner det och sedan häller du över de som nu ska bli glassen i en låda och rör gärna om i början så blir det inte lika mycket is på glassen. Den ska helst stå 24 h för bästa resultat och glöm inte röra om bland glassen ibland under dom första timmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Krisse

En tjej som kämpar och ger inte upp i första taget. Skriver om mitt liv och tankar och åsikter om olika saker och ting. Jag lever även med en diagnos som jag försöker att förstå. Jag kämpar för att nå mina mål och vet vad jag vill i livet även om jag har mina motgångar och faller ibland

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela